کاربران از طریق پلت فورم اسپروت می توانند به توئیتر، فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، گوگل پلاس، زندِسک، یوزِر وُیس، و فیدلی ملحق شوند. بامبو، که در سال 2015 توسط اسپروت آغاز شد، یک پلت فرم اجتماعی هواداری از کارمندان است، سازمان ها با استفاده از آن می توانند محتوای خاصی را انتخاب کنند و آن را برای مطالعه و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در اختیار کارمندانشان قرار دهند.

پلت فرم سرگرمی اسپروت، برنامه ای وابسطه به وب است که کاربران را قادر می سازد که پروفایل های متعدد خود را در شبکه های اجتماعی مختلف تنها با یک اتصال اداره کنند. در سال 2015 سایت G2 بالاترین امتیاز را از نظر رضایت مشتری از این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی، به اسپروت اعطا کرد.

اسپروت گروه ها و کاربران را قادر می سازد تا با ایجاد، برنامه ریزی و انتشار محتوا، نوعی استراتژی بازاریابی را در شبکه های اجتماعی به اجرا درآورند. صف اسپروت این امکان را به کاربران می دهد که محتوا را برنامه ریزی کنند، و تکنولوژی انحصاری ویرال پُست (ViralPost) محتوا را در زمان مطلوب نشر می دهد. اسپروت با آنالیزور گوگل در هم می آمیزد تا بینشی از نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به دست دهد.

اینباکس هوشمند اسپروت جریانی از پیام های واحد است که به کاربران دیدی جامع از پیام ها و فعالیت های ورودی شبکه های اجتماعی شان می دهد. این عملکرد به آن ها اجازه می دهد که نظاره گر باشند، پاسخ دهند و دست به عمل بزنند. کاربران می توانند جستجویی خاص برای کلید واژه برند خود ایجاد کنند و بر تمامی تگ های ایجاد شده با نام برندشان نظارت داشته باشند. آن ها می توانند پیام ها را تگ و فیلتر کنند، برخی را به عنوان کار به اعضای گروه بسپارند، و پیام هایی را به عنوان تکمیل شده علامت گذاری کنند.

عملکرد تحلیلی شبکه های اجتماعی قابلیت های هوش مخاطب (audience intelligence) و الگو برداری(benchmarking) را فراهم می آورد.

عملکرد خدمات اجتماعی مشتری، گروه متخصصین را قادر می سازد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند، تاریخچه مکالمه را ببینند، مشکلات را حل کنند، و هواداران کاملا جدیدی ایجاد کنند. ویژگی تعیین وظایف اسپراوت، این امکان را فراهم می کند که پیام ها به اعضای مناسب گروه اختصاص یابند. ویژگی پاسخ های پیشنهادی اسپراوت، برای پیام های ورودی پاسخ هایی را براساس پاسخ های قبلی پیشنهاد می دهد. ویژگی CRM تاریخچه مکالمات بین پروفایل و کاربر را ذخیره می کند. اسپروت با زِندِسک و یوزر ویس همکاری دارد.

بامبو پلت فورمی برای هواداری از کارمندان است که برای آن ها پلت فورمی مرکزی فراهم می کند و در آن میتوانند محتوا را اضافه، انتخاب، و اداره کنند. از این طریق کارمندان خبرهای به روز را در مورد شرکت و صنعت دریافت خواهند کرد. سپس کارمندان می توانند محتوای تایید شده را در فیسبوک، لینکدین، و توئیتر به اشتراک بگذارند و کارفرمایان می توانند نوع و تاثیر محتوای به اشتراک گذاشته شده  را دنبال کنند.

دورنمای اسپروت ابزاری رایگان است که با استفاده از آن می توان اندازه تصاویر ساده را برای توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، پینترست، یوتیوب تغییر داد.