1-بررسی دقیق بازار

اولین قدم برای تایید کردن ایده تان بررسی بازار است. چشم انداز رقابتی را بررسی کنید. این دو سوال را از خود بپرسید: "چرا تا به حال کسی این کار را انجام نداده است؟" و "چرا من میتوانم اینکار را بهتر از بقیه انجام دهم؟"

همین طور که پاسخ به این سوالات را تجزیه و تحلیل می کنید، حواستان باشد که چقدر پول می توان از این راه کسب کرد. مهم نیست چقدر در مورد ایده تان هیجان زده اید، باید مطمئن شوید که این ایده برایتان سودآور است. مهم ترین کاری که باید انجام دهید محاسبه بزرگی بازارتان است. سپس برای ایده تان یک نقشه درست کنید. قلم و کاغذ بردارید و مشخص کنید که ظاهر کالای شما چگونه است؟ آن را برای چه کسانی ارائه می کنید؟ و کدام استراتژی توزیع را به کار می برید؟

بررسی جزئیات ایده تان، حتی وقتی که هنوز خام است، به شما کمک می کند که بفهمید آیا ارزش دنبال کردن را دارد یا نه.

2-تشکیل یک گروه

یکی از مشکل ترین جنبه های کارآفرینی تعیین این است که کارها در عمل چگونه انجام می گیرند. مهم است بدانید که مجبور نیستید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. بلکه می توانید از همکاری افراد دیگری سود ببرید، این افراد در رشته هایی تجربه دارند که در تخصص شما نیستند.

همانطور که برای ایده تان نقشه می کشید، مشخص کنید که کدام مهارت ها در تحقق بخشیدن به این ایده اهمیت دارند. آیا برای یک پلت فرم فنی نیاز به پردازنده دارید؟ یا شریکی که زیر و بم این صنعت را بلد است؟ سپس به افرادی فکر کنید که می توانند در تشکیل گروه به شما کمک کنند.

وقتی شروع به ساختن گروه تان می کنید، یکی از سوال های مهم این است که قبل از پول درآوردن از طریق این ایده، چطور دستمزد افرادتان را می دهید. در حقیقت در کنار استفاده از پس اندازتان، گزینه های متعددی دارید. مثلا کار به شرط پرداخت در آینده، سهمی که بعداً اعطا می شود، یا عنوان شریک یا مشاور.

درست است که همه میل به کار بی دستمزد ندارند، اما کار کردن با یک استارت آپ خوب به همان دلایلی که برای شما جذابیت دارد، برای دیگران هم جالب است: پتانسیل موفقیتی چشمگیر.

3-پیش روی و اجرا

همینطور که شروع به تشکیل گروه تان می کنید، باید روی ایده تان هم کار کنید. یکی از تصورات غلط رایج این است که محصول قبل از ارائه باید کاملا بی نقص باشد. اما اکثر کار آفرینان یک محصول با حداقل امکان موفقیت، یا ساده ترین و ارزان ترین حالت ممکن ایده مورد نظر را توصیه می کنند، تا بتوانید آن را آزمایش کنید.

به خاطر داشته باشد، هر دفعه که محصول را به مخاطبان ارائه می دهید، چیزی یاد می گیرید، مثلا یک بازار عالی برای کالای شما، کمبود آن در بازار، یا چیزی در این بین. هرچه زودتر از این مسائل آگاه شوید، زودتر به شرایط مطلوب خواهید رسید.

 

هر کدام از این روش ها به مقدار زیادی وقت و انرژی نیاز دارند- احتمالا خیلی بیشتر از آنچه تصور کرده اید. هیچکس نگفته که آغاز کردن یک شرکت کار آسانی است! اما اگر ایده ای دارید که شدیدا مشتاق به عملی کردنش هستید، 100% همه این تلاش ها ارزش تحقق بخشیدن به آن ایده را دارند.