1.یک ایده ی کسب و کار نوآورانه

اگر می خواهید در بین کسب و کارهای مشابه و متعدد دیگر زنده بمانید، بخصوص در صنایع رقابتی، لازم است مشخص کنید که چه چیز شما را از بقیه مجزا می سازد. بازاریابی هوشمندانه و استفاده از تکنولوژی های برتر کافی نیست و تضمینی وجود ندارد که مشتری هایتان تفاوت شما را با دیگر کسب و کارها درک کنند. شما باید ارزشی واقعی و تجربه ای جدید را برای مشتری هایتان ارائه کنید.

شاید با خود فکر کنید که نیاز به ایده ای اورجینال و نو دارید، اما نکته این است که می توانید گرایشات محبوب روز را در نظر بگیرید و خدمت یا محصولی ارتقا یافته براساس آن ارائه دهید.

فقط و فقط بازار است که مشخص می کند آیا کسب و کار شما موفق خواهد شد یا نه. و یکی از راه هایی که می توانید نتیجه را به نفع خورد تغییر دهید، ارائه ی خدمت یا محصولی نوآورانه است که به خوبی پذیرفته شود. نیازی نیست اختراعی کاملا جدید در دست داشته باشید. تنها آنچه هست را بهتر کنید.

2. استعداد درست

موفقیت بلند مدت کسب و کارتان بستگی به این دارد که آیا استعداد درست را برای برپایی این کسب و کار به کار گرفته اید؟ گروه شما ستون فقرات شرکتتان هستند و یک فرد نامناسب به طور کامل پیشرفت شما را مختل خواهد کرد.

ساخت یک کسب و کار در مرحله ی استارت آپ نیازمند کار سخت و بی وقفه است. ساعت های طولانی و بالا و پایین های موجود در کنار گروهی که همگی مشتاق به رسیدن به هدفی مشخص هستند، لذت بخش تر است.

3. شبکه ی شما

ساخت شبکه ای شخصی از کارآفرینانی که هم سلیقه و هم فکر شما هستند، از جنبه های متعددی سودآوراست. هنگامی که سوالی برایتان پیش می آید، یا نیاز به راهنمایی دارید، این شبکه به ویژه در مراحل اولیه کمک شایانی برای شما خواهد بود. همانطور که شبکه ی شما بزرگ می شود، منابع شما نیز افزایش میابد.

هر کسب و کاری، چه شرکت های بزرگ و چه استارت آپ ها می توانند از داشتن شبکه ای قوی سود ببرد. هرچه شبکه سازی برایتان راحت تر شود، اندازه ی شبکه و توانایی به کمک در حل مشکلات و تصمیم گیری های عاقلانه، افزایش میابد.

4. به سختی کار کنید

اگر مایل نیستید سخت کار کنید، اصلا شروع نکنید. خیلی از کارآفرینان بالقوه تصویر اشتباهی از اینکه مالک یک کسب و کار باشند، در ذهن داشته اند. رسانه ها تصویر با شکوهی از استارت آپ ها ارائه می دهند، اما شروع کار ابدا لامبورگینی و هواپیمای شخصی به شما نمی دهد. اگر می خواهید موفق شوید باید به سختی تلاش کنید.

5. فروش

چیزی که دوام محصول یا خدمت شما را مشخص می کند، فروش است. فروش نه تنها دوام شما را مشخص می کند، بلکه به کسب و کار شما سرمایه تزریق می کند و اجازه ی رشد را به شما خواهد داد.

ایده ها عالی هستند اما اگر فروش به همراه نداشته باشند به احتمال زیاد شکست خواهند خورد. موفقیت بر پایه ی فروش شکل می گیرد. آن کارآفرینانی که در فروش خوب هستند به کسب و کار خود مزیت رقابتی می بخشند.