ایده + بیزنس پلن + منابع + مشتریان = کسب و کار خوب

با استفاده از این فرمول شما هم جزو افراد موفق در زمینه تجارت الکترونیک باشید.

چگونه؟

با توجه به پیشرفت فن آوری و وسیع شدن دایره استفاده از اینترنت در زندگی روزمره آدم‌ها و فرصت‌های بیشماری که اینترنت در اختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد ، امروزه راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی تبدیل به شایع‌ترین روش برای کارآفرینی شده‌است؛ از طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل و نرم‌افزارهای کاربردی گرفته تا ساده‌ترین کسب و کارها از قبیل دریافت سفارشات اینترنتی و ارسال غذا، از استارتاپ‌هایی که نیاز به تخصص‌های مختلفی هم‌چون برنامه‌نویسی کامپیوتر و طراحی محصول دارند تا کسب و کارهای ساده‌ای که تنها با آسان‌تر کردن بخش کوچکی از زندگی کاربران کسب درآمد می‌کنند. صرف‌نظر از نوع فعالیت و حوزه‌ای که قصد وارد شدن به آن را دارید، نگاهی به عملکرد کارآفرینان موفق نشان می‌دهد همه‌ی آن‌ها مسیری شبیه به هم را طی کرده‌اند. اگر بخواهیم این مسیر مشترک را در قالب یک دستورالعمل یا فرمولی ساده تدوین کنیم، نکات زیر مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی برای کارآفرینی هستند:

  • ایده:داشتن یک ایده خلاقانه بخش مهمی از کسب و کار است ، اما همه ی آن نیست.
  • بیزنس پلن:بیزنس پلن به عنوان ابزاری برای پیش‌بینی و مدیریت بهتر کسب‌ و کارهای موجود و یا جدید است.
  • منابع:منابع مورد نیاز همه ی آن چیزیست که برای پیاده سازی بیزنس پلن لازم است.
  • مشتریان:اصلی ترین عنصر مشتری است و مهمترین گام در فرآیند ایجاد کسب و کار، شناسایی انتظارات مشتری است.

با درست در کنار هم قرادادن این 4 ماده اصلی فرمولی موفق برای ایجاد کسب و کار پدید‌ می‌آید.